ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREInformatyzacja w energetyce
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


ODCINKI
02.03.2004r. 07:42

Jak wynika z praktyki IMG, często spotykanym oczekiwaniem Klientów jest wdrożenie całego zakresu zakupionego przez nich systemu ERP. Zwłaszcza umowa typu stała cena (ang. fixed price) sprzyja takiemu podejściu - "zapłaciliśmy za cały system, więc oczekujemy, że wdrożone zostaną wszystkie funkcjonalności, które system posiada".
18.08.2003r. 07:10

Tworzyć przyszłość, ale tak naprawdę dlaczego? Czy dotyczy to również branży energetycznej? Sytuacja monopolisty naturalnego nie skłania przecież do eksperymentów. Co to znaczy tworzyć przyszłość? Czy chodzi o integrację, redukcję kosztów i poprawianie efektywności? Oto zagadnienia majowego odcinka serii artykułów pod wspólnym tytułem: "Rok 2@@4. Bilans Otwarcia".

Włączenie Centrum Informatyki Energetyki (CIE) do Grupy ComputerLand stworzyło nową sytuację na rynku dostawców systemów informatycznych dla firm branży energetycznej (Utilities). ComputerLand, poprzez swoją inwestycję, stał się poważnym uczestnikiem tego rynku. Dzięki połączeniu sił ComputerLand i Centrum Informatyki Energetyki zwielokrotniona została zdolność obu firm do rozwoju i wdrażania nowego oprogramowania, zgodnie z oczekiwaniami klientów i partnerów obu firm.

W dobie strukturalnych i własnościowych przemian sektora energetycznego, spółki dystrybucyjne coraz większą wagę przywiązują do rozwiązań informacyjnych, które powinny wspomagać ich działalność. Oprócz systemów wspomagających zarządzanie finansami i majątkiem spółki, ze względu na rychłe uwolnienie rynku energii i konieczność konkurowania o klienta, szczególnego znaczenia nabierają wszystkie aplikacje działające na styku dystrybutor – klient. Najważniejszą z nich okazał się billing.

Podstawowym kryterium wyboru systemu pozostaje jego funkcjonalność. Jak można ocenić ją obiektywnie? Funkcjonalność systemu nie jest tylko pewnym zbiorem zadań czy funkcji, jakie system może realizować. Biling działa w ramach Systemu Informacyjnego spółki, a więc nie w zawieszeniu, dlatego nie można oceniać go jako aplikacji wyspowej.

Kolejne kryterium oceny systemu bilingowego to proponowany system wsparcia serwisowego dla użytkowników, warunki opieki gwarancyjnej i pogwarancyjnej nad systemem oraz procedury wspomagające jego rozwój.

Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru rozwiązania jest ocena jego gotowości do działania w warunkach szybkich przemian strukturalnych i własnościowych spółek dystrybucyjnych.

To cykl artykułów, którego celem jest przybliżenie wiedzy i doświadczeń związanych z zapewnieniem zewnętrznej usługi efektywnego wsparcia (outsourcingu) systemów in-formacyjnych firm branży energetycznych, telekomunikacyjnych oraz wodno-kanalizacyjnych.

W ramach cyklu artykułów „Outsourcing informatyczny” przekazujemy wiedzę i do-świadczenia związane z zapewnieniem zewnętrznej usługi efektywnego wsparcia (outsourcingu) systemów informacyjnych firm branży energetycznych, telekomunikacyjnych oraz wodno-kanalizacyjnych. W tym odcinku będzie mowa o różnych aspektach przygo-towania firmy do korzystania z outsourcingu informatycznego

To cykl artykułów, którego celem jest przybliżenie wiedzy i doświadczeń związanych z zapewnieniem zewnętrznej usługi efektywnego wsparcia (outsourcingu) systemów informacyjnych firm branży energetycznych, telekomunikacyjnych oraz wodno-kanalizacyjnych.



cire
©2002-2017
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE