ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREInformatyzacja w energetyce
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


MATERIAŁY PROBLEMOWE

Marketing Automation odpowiada na nowe wyzwania w zakresie komunikacji z klientem
17.11.2015r. 13:43

Bez odpowiednio prowadzonych działań marketingowych, firmy zajmujące się obrotem energią elektryczną będą powoli traciły swoich klientów i to zapewne tych najbardziej wartościowych. Z drugiej strony tradycyjne podejście do marketingu, które polega na kierowaniu tego samego przekazu do wszystkich klientów lub do poszczególnych segmentów, nie jest już zbytnio efektywne. Potwierdzają to liczne przykłady i wypowiedzi przedstawicieli z branży.
Co zatem robić?

Trzeba działać w sposób mocno zróżnicowany, szybki, spójny i omnikanałowy. Z tym jednak wiąże się z jednej strony skomplikowanie procesu, a z drugiej jego znaczne przyspieszenie, które w niektórych przypadkach sprowadza się do reagowania na bieżące zdarzenia dotyczące klienta.

O czym mówimy?

Mówiąc o skomplikowaniu procesu trzeba brać pod uwagę co najmniej kilka aspektów. Zacznijmy od komunikatów wysyłanych do klientów, które powinny być w miarę możliwości spersonalizowane i dostosowane do kontekstu, w jakim komunikujemy się z klientem. Bez odpowiednich narzędzi analitycznych zrealizowanie tego zadania jest to praktycznie niemożliwe. Wspomniany kontekst jest ważny w tego powodu, że ten sam komunikat może zadziałać bardzo efektywnie lub może nie zadziałać w ogóle w zależności od momentu i sytuacji w jakiej znajduje się nasz klient. Jeśli zaobserwujemy, że klient poszukuje informacji o oszczędzaniu energii lub o możliwości zakupu dostawy gazu, to wysłany wtedy komunikat dotyczący tego tematu zadziała znacznie lepiej, niż w sytuacji, gdy ten temat klienta nie interesuje. Działania marketingowe kierowane do klientów powinny być mocno skorelowane z ich doświadczeniami. Żeby jednak nasz komunikat mógł być przez klienta przeczytany, musi do niego dotrzeć. Na tradycyjne kanały i formy komunikacji klienci już się skutecznie uodpornili. Dlatego coraz częściej firmy decydują się na zastosowanie strategii omnikanałowej, która z jednej strony łączy w sobie potencjał wielu kanałów, a z drugiej pozwala prowadzić spójny dialog z klientem zmieniając kanał w trakcie tego dialogu. Bez tej możliwości nasz dialog może w wielu przypadkach zakończyć się w połowie procesu.

Jak zatem efektywnie działać marketingowo?

SAS jako jeden z liderów rynku Marketing Automation dostarcza solidną i kompletną ofertę automatyzacji działań marketingowych. Dużą zaletą tej oferty jest możliwość wykorzystywania analityki, która w znacznym stopniu podnosi efektywność tych działań. Bez tej warstwy automatyzacja marketingu sprowadza się do sprawnej operacjonalizacji procesów, co niewątpliwie już jest dużą zaletą, niemniej pełnię potencjału osiąga się w momencie, gdy operacjonalizacja i decyzje podejmowane w ramach całego procesu są zoptymalizowane dzięki możliwościom analityki.

Oferta narzędzi SAS wspomagających działania marketingowe daje możliwość realizacji kampanii w czasie rzeczywistym jako reakcji na zdarzenie, którego właśnie doświadczył klient. Jak pokazują liczne wdrożenia, takie podejście jest wielokrotnie bardziej skuteczne i może stanowić dobre uzupełnienie całej strategii marketingowej firmy.

SAS Marketing Automation daje praktycznie nieograniczone możliwości integracji wielu kanałów i koordynacji prowadzonych w nich działań. Na bazie tych narzędzi wprowadzenie w życie strategii omnikanałowej jest szybkie i relatywnie tanie. SAS umożliwia przy tym wykorzystanie kanałów digital, zarówno webowych, jak i mobilnych. Coraz więcej klientów wykorzystuje do porozumiewania się, wymiany opinii, ale i załatwiania różnych spraw urządzenia mobilne lub portale webowe. Dlatego też ważne jest, aby działania marketingowe prowadzić także poprzez te kanały. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do coraz większej liczby klientów, z którymi w inny sposób byłoby się trudno skontaktować lub byłoby to praktycznie niemożliwe. Wielu dzisiejszych klientów nie odwiedziło stacjonarnych punktów obsługi od kilku lat. Działania marketingowe to również budżet, który jest na nie przeznaczany. W tym obszarze SAS jest w stanie zaoferować narzędzie, które pozwala zoptymalizować wydatki marketingowe. Dzięki swojemu doświadczeniu SAS zbudował optymalizator marketingowy, który dobiera grupy klientów w taki sposób, aby maksymalizować zysk z kampanii przy jednoczesnej minimalizacji budżetu marketingowego.

Wszystkich zainteresowanych tematyką Marketing Automation zapraszamy do odwiedzenia naszej strony www.sas.com

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2018
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE